11696560_1061646703856829_777119863985459347_o

Creativiteitswedstijd in het kader van “Het Jaar van de Mijnen”

18794_1061646703856829_777119863985459347_nCreativiteitswedstijd in het kader van “Het Jaar van de Mijnen”

Beste hobbyist,

De vakantie zit er op, de kinderen gaan weer naar school.
Nu is het weer tijd om je creatieve geest te laten bruisen en dat kan door mee te doen aan de wedstrijd “MIJN-Juweel”.
“MIJN-Juweel”is een creativiteitswedstrijd rond het thema van het Jaar van de Mijnen. Maak een sieraad of een set van sieraden dat betrekking heeft op het mijnverleden. Misschien lijkt dat wat lastig, maar je mag dit breed interpreteren. Denk aan de St. Barbara verering, het rijke Roomse leven, de altijd maar wassende vrouwen, de mijngebouwen, het gereedschap, mijnwerkers, kachels, kolenkit enz. enz….
De hoofdprijs van deze wedstrijd is € 200,00 (MEGprijs 2015)

Wij hebben besloten om de aanmeldingstijd wat op te rekken; we waren even vergeten dat velen van jullie nog op vakantie waren.
Je kunt je aanmelden tot 1 september, maar als het een paar dagen later is zal niemand je daarop kwaad aankijken.
Aanmelden kan op het mailadres van Galerie Marie: mariemarie@planet.nl . Alleen een melding met naam, adres, telefoonnummer en dat je meedoet met de wedstrijd MIJN-Juweel is voldoende.
Op 18 en 19 september moeten de zelfgemaakte juweeltjes bij Galerie Marie, Sterre der Zeeplein 12, 6124 AR Schipperskerk (Papenhoven) ingeleverd worden.
Nadere informatie en deelname voorwaarden over deze wedstrijd vind je op de website van Stichting MEG: www.stichtingmeg.nl.
Actuele informatie vind je op facebook: Het mooiste juweeltje van niets.

Alvast veel plezier met het ontwerpen en maken van jouw juweeltje.
Wij zien het graag tegemoet

Stichting MEG

Hallo Creatieveling !!!!
Hou jij van juwelen, sieraden of bijoux? Ben je creatief en zou je zelf wel eens zo iets willen maken?
Is dit niet een geweldige uitdaging?  Bovendien; je kunt er ook nog een prachtige prijs mee winnen.

Van wie komt dit initiatief ?
De Stichting MEG zet zich in om door allerlei culturele activiteiten een bijdrage te leveren aan de kunst- en cultuurbeleving binnen de westelijke Mijnstreek.
Voor 2015 heeft het MEG gekozen voor een activiteit die een zo groot mogelijk publiek bereikt: Een prijs die nu eens niet bedoeld is voor “professionals” maar voor iedereen met creatieve eigenschappen.
In het jaar van de Mijnen is het motto voor de MEGprijs 2015; MIJN-juweel.

De bedoeling is: Maak een draagbaar sieraad van onedel materiaal dat geen of nauwelijks waarde heeft en dat doet denken, in de breedste zin des woord, aan het mijnverleden van deze streek. Denk bij het materiaal gebruik aan oud ijzer, restjes wol, plastic, kroonkurken, noem maar op.

Open de bijgevoegde documenten en lees alle voorwaarden om mee te doen.
Kijk voor alle ontwikkelingen ook met regelmaat op www.stichtingmeg.nl of www.galerie-marie.com of facebook “Het mooiste juweeltje van niets“.

Aanmelden tot en met 15 augustus.
Inleveren  … september 2015 in Galerie Marie te Schipperskerk.
Expositie van genomineerde werken 10 t/m 16 oktober 2015.
Feestelijke afsluiting expositie zaterdag 17 oktober.

Documenten:

document_filled Inschrijfformulier MEGprijs2015