Jonge stadsdichter Sittard-Geleen gezocht

Nieuwe stadsdichters Sittard-Geleen gezocht!

118689362_b22132e730_oBijna twee jaar lang heeft de huidige stadsdichter Rouke van der Hoek zich gekweten van zijn taak. Hij geeft  zijn pen door aan de volgende beschouwer in dichtvorm van het Sittard-Geleense. Dat vindt plaats tijdens de volgende Avond van de poëzie op 27 mei a.s. met de presentatie van de bundel met 20 gedichten die Rouke in zijn functie geschreven heeft.

Dan ook worden de nieuwe stadsdichters bekend gemaakt. Inderdaad, meervoud: het zullen er twee zijn. De voorbereidingscommissie leek het een goed idee om de stad ook door jongere ogen te laten bekijken en een dichter tot 21 jaar een platvorm te bieden om op poëtische wijze commentaar te leveren op wat er in de gemeenschap leeft en gebeurt.

Er hebben zich inmiddels 17 kandidaten van boven de 21 jaar gemeld. Voor hen is de periode van inschrijving verlopen. Voor de jonge stadsdichter is de inschrijfperiode verlengd tot 15 mei.

Van de stadsdichter wordt verwacht dat hij gedurende twee jaar een twintigtal gedichten zal schrijven over Geleen-Sittardse aangelegenheden, die zullen verschijnen in dag- en weekbladen, de stadskrant, op de website van Stichting MEG en de facebookpagina van Stadsdichter Sittard-Geleen. Verder zullen de gedichten aan het eind van de periode gebundeld worden in een verzorgde uitgave. De kandidatuur wordt beoordeeld door een onafhankelijke commissie.

Aanmeldformulier

Een gedachte over “Jonge stadsdichter Sittard-Geleen gezocht”

Reacties zijn gesloten.